En lördag i stallet

Idag cyklade jag och min vän Felicia till Säby Gård där vi båda red och hade sköthästar när vi var mindre. Jag hade inte varit där på väldigt länge så det var kul att få åka dit igen. De flesta hästar var kvar men det fanns en del nya också. Det var så härligt att bara få klappa på en häst igen! Det är något speciellt med att bara stå nära och vila huvudet mot en häst, det känns så tryggt (om det är en lugn häst såklart!).

Jag hälsade på några gamla favoriter, däribland Diamant som pappa red när han gick en prova-på-kurs i ridning.



Diamant

Jag saknar hästar lite, inte ridningen, men hästarna. Jag är inte alls sugen på att rida på ridskola igen. Kanske blir det en medryttarhäst i framtiden men just nu blir det inget sånt. Om jag får träffa hästar några gånger om året så är jag nöjd i alla fall :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0